?rets Radioreklame-vinnere er k?ret!

Kreativ Forum ?rlige k?ring av det beste innen radioreklame Gullmikken, ble i g?r gjennomf?rt for tiende gang p? Stratos i Oslo. Gullmikken blir regnet for ? v?re det viktigste arrangementet for annons?rer og reklameprodusenter innen radiobransjen. Hver m?ned gjennom hele ?ret blir den beste radioreklamen hedret med en S?lvmikk, hvor vinneren g?r videre til finalen som er selve Gullmikken.
Torsdag kveld ble Gullmikken arrangert p? Stratos i Oslo foran en fullsatt sal med folk som p? en eller annen m?te er involvert i produksjonen av radioreklame. Kvelden ble ledet fra scenen av en kreat?rduo fra McCann, Fanny Vaager og Fredrik Omre, og det ble delt ut priser i seks kategorier. Blant prisutdelerne var Petter Pilgaard radiovert i NRJ, juryformann i Gullmikken Per Kristian Halvorsen fra Los&Co og P4s Radiofrokostgjeng Bj?rn Faarlund, Silje Stang og Daniel H?glund.
Her er vinnerne i Gullmikken
Gull-trofeene fordelte seg usedvanlig jevnt blant de deltagende byr?ene i den ?rlige radioreklamek?ringen Gullmikken. ?rets radiokampanje er laget av DDB Oslo og Verdens Sterkeste Mann for Peugeot iON, mens ?rets radioregiss?r for tredje gang ble Jon Iver Helgaker fra Sagveien Resort.
?rets radiokampanje: Direkte fra kollektivfeltet
Arbeidet som if?lge Gullmikken-juryen utmerket seg mest i ?ret som gikk, har rukket ? bli premiert med s?lv og bronse i Eurobest, s?lv i Clio, s?lv i Gullblyanten, f?rsteplass i Gullmikken og nominasjoner i Cannes Lions. Vi snakker om ?The Electric Traffic Report? fra DDB Oslo, der elbilen Peugeot iOn sendte trafikkmeldinger p? P4, direkte fra kollektivfeltet.
Juryens begrunnelse: ?Dette er en kampanje som bryter med den vanlige type dramatisering man er vant til fra en reklamebolk p? radio, og det er vanskelig ? treffe bedre p? relevans og modus som det gj?res her. Juryen er i elektrisk stemning og vi gratulerer DDB Oslo, Verdens Sterkeste Mann og Peugoet iOn med gullet!?
Kreativt team DDB Oslo: Eirik S?rensen og Finn Knudsen. Fra Verdens Sterkeste Mann: Regi: Jesper Sundnes, lyd: Peder J?rgensen, produsent: Kjetil R?st Nilsen.
S?lvet gikk til Try med en kampanje for Telenor 4G, som ogs? vant tredjeplassen i S?lvmikken for mai. Juryens begrunnelse: ?Nye ord er med p? ? berike en radiolytters hverdag. I denne kampanjen har man klart ? skape tre helt nye begrepsknagger basert p? inntoget av ny teknologi. Det er underholdene, treffsikkert og veldig presist levert b?de p? observasjon, manus, regi og lyd.?
Kreativt team Try: J?rgen B?hle Bakke og Ester Hjellum. Fra Verdens Sterkeste Mann: Regi: Bjarte Arneson, lyd: Peder J?rgensen, produsent: Kjetil R?st Nilsen.
Bronsevinneren, kampanjen ?BMW barnslig? av Los&Co, kom p? andreplass i S?lvmikken for mai. Juryens begrunnelse: ?En tydelig og bra ide tatt ut p? en uh?ytidelig og morsom m?te. At dette var en av vinnerjobbene m?tte juryen ikke kaste p? stikka om for ? bli enige om. Moro for unga!?
Kreativt team Los&Co: Per Kristian Halvorsen og Kim Taanevig. Fra Sagveien Resort: Regi: Martin Oftedal, lyd: Torstein Tanum Morstad og H?kon Nyb?, produsent: Liv Murphy.
Se fullstendig oversikt over alle vinnerne p? Kreativt Forum
Gullmikken arrangeres av Kreativt Forum og P4 i tett samarbeid med produksjonsbyr?ene B?de Og, Sagveien Resort og Verdens Sterkeste Mann.

For sp?rm?l kontakt Charlotte F?rli, markedssjef P4: [email protected]

P4 er Norges st?rste kommersielle riksdekkende radiostasjon med over 2,4 mill. ukentlige lyttere og 1,3 mill. nedlastede radioapper. Kanalen sender i det femte riksnettet, det s?kalte FM5-nettet, p? konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt hovedkontor p? Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Troms?. P4-gruppens kanaler best?r av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem. P4 er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redakt?r: Trygve R?nningen

0000

Authors

Related posts

Top