Ernö og Byggmakker treffer spikeren p? hodet

“I morgon, i morgon, men ikke i dag” – Ernö vinner radioreklamek?ringen for april med en arbeidssky kampanje for Byggmakker.
Hovedpersonen i Ernös kampanje for Byggmakker er ikke sen om ? gripe til gitaren, men alt annet lar han ligge til en annen dag. ?M?nedens s?lvmikk g?r til en serie spotter det er lett ? kjenne seg igjen i,? noterer juryen i sin begrunnelse. Videre sier de: ?Juryen blir i godt hum?r n?r v?r prokastin?r bryter ut i sang for ? slippe unna ? pusse opp. Her har man tatt tak i noe h?yst relevant for kunden, og klart ? pakke det inn p? en s?r og sjarmerende m?te. Byggmakker har rett og slett truffet spikeren p? hodet. Vi gratulerer!?
“Radiospottene ble utviklet som en del av et nytt konsept. Ett av m?lene for det nye konseptet var at det skulle v?re like anvendelig p? taktisk, som p? profilerende kommunikasjon. Vi ville at radiospottene lett skulle kunne tilpasses de forskjellige tilbudene som Byggmakker kommer med ?ret igjennom, samtidig som de hadde en tydelig link til profilfilmen p? TV. L?sningen ble ? la ?I morgon?-sangen fra filmen bli en del av handlingen i radiospottene og innf?re et klassisk par som har en god del prosjekter som skal gj?res ferdig. Hun pr?ver ? f? han i gang. Han pr?ver ? utsette det litt ved ? bryte ut i sang. Ikke ulikt oss selv som team, egentlig”, ? sier Dagmar Kollstr?m, Trond Vestengen og Eirik Hovland i det kreative teamet hos Ernö.
Produksjonsselskap: Sagveien Resort
Andreplassen g?r til en BMW-kampanje fra Los & Co, som formidler den barnlige gleden du kan oppleve n?r du kj?per deg noe nytt. Juryen sier: ?Dramatiseringen er morsom og balansert, og man har klart ? holde seg unna den store radiooverdrivelsen i spillet. Dette er h?respill i all sin enkelhet,men en tydelig idé i bunn gj?r det g?yalt ? h?re p?.?
Aprils tredjeplass g?r til Volkswagen og Try med en radiospot som juryen mener utnytter mediet p? en god m?te: ?I bilmerkets tradisjon for ? selge bilen gjennom detaljene, passer det fint med en hel spot om hva som skjer n?r FM-nettet slukkes. Poenget kommer tydelig frem, og ogs? her har man klart ? fange humor uten ? m?tte ty til ekstrem overdrivelse,? lyder dommen.
P? Gullmikken,no kan man h?re alle vinnerne og tidligere m?neders vinnere.
S?lvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver m?ned. De beste radiokampanjene gjennom ?ret g?r videre til finalen i den store Gullmikk?ringen som gjennomf?res hvert ?r i oktober. Form?let med prisen er ? hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler ?rets beste reklamearbeider.
P? bildet: Dagmar Kollstr?m og Trond Vestengen

P4 er Norges st?rste kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen sender i det femte
riksnettet, det s?kalte FM5-nettet, p? konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt
hovedkontor p? Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Troms?.
P4-gruppens kanaler best?r av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, Klem FM og P6 Rock. P4 er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redakt?r: Trygve R?nningen

Authors

Related posts

Top