Vil se fotball-VM p? kjempeskjerm

? Vi har hatt markant ?kning i tv-salget i det siste, og interessen for de st?rste skjermene har ?kt spesielt mye, sier TV-sjefen i Elkj?p.

Totalsalget av tv-er hos Elkj?p den siste tiden har steget med 40 prosent, sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.
? Salget av skjermer p? 61 tommer og st?rre har ?kt med over 600 prosent i forhold til samme periode i fjor. Og selv om ?kningen er fra et relativt lavt niv?, er det en klar trend at folk s?ker stadionf?lelsen hjemme i egen stue under fotball-VM, sier kategoridirekt?r Andreas Westgaard i Elkj?p.

Han forteller at enkelte snuser p? tv-skjermer p? opptil 75 tommer, og at nysgjerrigheten knyttet til nyvinninger som Ultra High Definition (UHD) og buede skjermer ogs? er ?kende.
? At nordmenn er p? utkikk etter ny tv i forbindelse med st?rre idrettsarrangementer s? vi ogs? under OL i Sotsji n? i vinter, da salget av de st?rre modellene steg med over 50 prosent. Tv-en er fremdeles det viktigste samlingspunktet for b?de store og sm? i stua, og dette merker vi spesielt ved st?rre begivenheter ? uansett om det er Rom?ren eller Ronaldo som skal i ilden, sier Westgaard.

Elkj?p er et av Nordens st?rste handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskaps?ret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner.
Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, F?r?yene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.
Alle de 285 varehusene i Norden f?r i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping p? 100.000 kvadratmeter.
Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkj?p-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail – en av Europas st?rste forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Authors

Related posts

Top